Безброй видове шоколад се произвеждат по света. Индустрията създава нови видове, а учените откриват още ползи от тази ценна храна. Едно е ясно: шоколадът е наслада и вълшебна магия за всички сетива. Ако се прекалява с него обаче, както при всяка друга храна, е в сила правилото “Дозата прави отровата”. А кой не иска да прекалява с шоколад?

Ето няколко ценни съвета, за да извлечете само ползи от това вкусно изобретение на човечеството.

  • Може да се консумират шоколади без палмова мазнина и консерванти.

Шоколадът е продукт, който търпи няколко пъти термична обработка (докато бъде произведен във вида, в който се консумира). Човек може да се стреми да избира такива без допълнителна технологична преработка на палмова мазнина (според здравните експерти тя е токсична). Пример за такива чисти шоколади са тези на https://chococoop.bg.

  • Важно е вниманието към съдържанието на шоколадовата текстура. Има хора, които се стремят към възможно по-здравословни съставки в избрания шоколад. Отдавна се използват различни видове захар, подсладители, подправки. Има дори шоколади с пробиотици или такива без каквито и да било емулгатори и заместители. Въпрос на повече познания, избор и на финансови възможности.
  • Когато в шоколада има сушени плодове или ядки, това повишава полезната му хранителна стойност.
  • Когато се хапва шоколад, не е добре да се комбинира с вода (разреждат се храносмилателните сокове и това пречи на пълноценното му усвояване). Хубаво е да се хапва и самостоятелно, а не като десерт след друга храна (тогава пък настъпва нежелана ферментация, която може да се изрази в подуване, газове и др.).
  • Насладата от това вкусно вълшебство е свързана с отделяне на „хормони на щастието“ като ендорфини, допамин, серотонин. А това очевидно е основната полезна съставка на всеки шоколад.
  • И точно по тази причина не е препоръчително да се консумира вечер, тъй като въпросното отделяне на хормони превъзбужда и човек може да пропусне да поспи.

Така че – да се наслаждаваме на всяко шоколадово избрано от нас парченце наслада, но разумно и с мярка 🙂